↙↖
The graph above shows the advertising revenue trends in Television, Internet, Newspaper, and Radio / in Canada from 2002 to 2011.
위 그래프는 보여줍니다 ... 광고수입 동향을 .. (분야는) .. 티비, 인터넷, 신문, 그리고 라디오에서 ...(어디냐면) 캐나다에서
= Newspaper's revenue
① (All the media’s advertising revenues in 2011 / except Newspaper’s) increased / compared to the year of 2002.
(S)는 이건 빼고 (-) V
신문의 (광고) 수입을 제외한 2011년 모든 미디어의 광고 수입들은 ...증가했습니다 ... 2002년에 비교해서 말이죠.
↙↖
② Television advertising revenue ranked the highest each year / throughout (the period between 2002 and 2011).
티비광고 수입은 .. 가장 높음을 기록했습니다 .. 매년 ... 2002년 그리고 2011년 사이기간을 통틀어 말입니다..
↙↖ (S)
③ During the given period, (the gap between Television advertising revenue and Newspaper advertising revenue) was the smallest in 2002, but the gap was over 1,500 million dollars in 2011.
= 티비와 신문 광고 수입 (차이)|_______| TV(3552) - Newspaper(1971) = 1581
주어진 기간동안, 티비광고 그리고 신문 광고 수입 사이의 차이는 2002년에 가장 적었습니다, 그렇지만 그 차이는 2011년에 1,500 밀리언 달러 이상이 었습니다.
↖
↙ 어떤 다른 보다 ~하다 v. ~를 넘어서다, 커지게 되다
④ In 2002, Internet advertising revenue was smaller than any other media but it began to outgrow Radio advertising revenue after 2008.
2002년에, 인터넷 광고 수입은 적었습니다 .. 어떤 다른 미디어 보다 그렇지만 그것(인터넷)은 라디오 광고수입을 넘기 시작했습니다....2008년 이후에 말입니다.
=(1575) > 3552의 half는 1776 = (3552)
⑤ (Radio advertising revenue) was more than half of (Television advertising revenue) / in 2011.
라디오 광고 수입은 2011년 티비광고 수입의 절반 이상이었습니다.
The graph above shows the advertising revenue trends in Television, Internet, Newspaper, and Radio / in Canada from 2002 to 2011.
위 그래프는 보여줍니다 ... 광고수입 동향을 .. (분야는) .. 티비, 인터넷, 신문, 그리고 라디오에서 ...(어디냐면) 캐나다에서
= Newspaper's revenue
① (All the media’s advertising revenues in 2011 / except Newspaper’s) increased / compared to the year of 2002.
(S)는 이건 빼고 (-) V
신문의 (광고) 수입을 제외한 2011년 모든 미디어의 광고 수입들은 ...증가했습니다 ... 2002년에 비교해서 말이죠.
↙↖
② Television advertising revenue ranked the highest each year / throughout (the period between 2002 and 2011).
티비광고 수입은 .. 가장 높음을 기록했습니다 .. 매년 ... 2002년 그리고 2011년 사이기간을 통틀어 말입니다..
↙↖ (S)
③ During the given period, (the gap between Television advertising revenue and Newspaper advertising revenue) was the smallest in 2002, but the gap was over 1,500 million dollars in 2011.
= 티비와 신문 광고 수입 (차이)|_______| TV(3552) - Newspaper(1971) = 1581
주어진 기간동안, 티비광고 그리고 신문 광고 수입 사이의 차이는 2002년에 가장 적었습니다, 그렇지만 그 차이는 2011년에 1,500 밀리언 달러 이상이 었습니다.
↖
↙ 어떤 다른 보다 ~하다 v. ~를 넘어서다, 커지게 되다
④ In 2002, Internet advertising revenue was smaller than any other media but it began to outgrow Radio advertising revenue after 2008.
2002년에, 인터넷 광고 수입은 적었습니다 .. 어떤 다른 미디어 보다 그렇지만 그것(인터넷)은 라디오 광고수입을 넘기 시작했습니다....2008년 이후에 말입니다.
=
⑤ (Radio advertising revenue) was more than half of (Television advertising revenue) / in 2011.
라디오 광고 수입은 2011년 티비광고 수입의 절반 이상이었습니다.
위 그래프는 2002년부터 2011년까지 캐나다 에서의 TV와 인터넷, 신문, 그리고 라디오에서의 광고 수입의 동향을 보여준다. 2011년의 신문을 제외한 모든 매체의 광고 수입은 2002년에 비해 증가했다. 2002년부터 2011년까지의 기간을 통틀어 TV 광고 수입은 매년 가장 높은 순위에 있었다. 그 기간에 TV 광고 수입과 신문 광고 수입의 차이는 2002년에 가장 작았으나 그 차이는 2011년에 십오억 달러 이상이 되었다. 2002년에 인터넷 광고 수입은 다른 어떤 매체보다 작았으나 2008년 이후 라디오 광고 수입을 넘어섰다. 2011년에 라디오 광고 수입은 TV 광고 수입의 절반보다 많았다.