My Wife and I visited your cinema last month. We purchased
two tickets which came to a total of $44. 
                                                                                           선행사↖ ↙ 주격 관/대
제 아내와 저는 당신의 영화관에 방문했습니다.. 지난 달에요. 우리는 두개의 티켓을 구매했는뎅... 총 가격이 44불이었어요.

At the time of purchase, (the attendant at the information desk) told us (that) they were having some problems
                                                            S                             V    x(에게)     y (that 이하라고 ~~)
accepting credit card payments.
구매 당시에, 안내 데스크에 있던 직원이 우리에게 말했습니다 ... 그들이 .... 좀 문제가 있다고 .... 바로...크레딧 카드를 결제하는데 있어서 말이죠.

At that time, I was anxious about my credit card payment, but the attendant told me that there was no problem 
                  be anxious about: ~에 대해 걱정하다
with my payment.
그때, 저는 걱정 스러웠습니다 ... 제 신용카드결제에 대해 말이죠, 그렇지만 ..직원이 제가 말을 했죠 ... 저의 결제에는 문제가 없었다고요.

However, When I received my bank statement, I discovered that you charged my card twice.
그렇지만, 제가 은행청구서를 받았을때, 저는 발견했습니다...당신이 제카드를 두번 결제한 것을요.

I would be grateful if you could resolve this matter quickly.
감사하겠습니다 ... 이 문제를 빠르게 해결해 주시면 말이죠.

① 신용카드 결제 오류의 해결을 요청하려고
② 예매한 영화의 관람시간을 변경하려고
③ 영화 관람료에 대해 문의하려고
④ 신용카드 발급 가능 여부를 확인하려고
⑤ 직원의 불친절한 태도에 대해 항의하려고

+ Recent posts