S           V                                                                    ↗→    
The match finished over an hour ago and there is no need for me to feel especially / under pressure.
시합이 끝났다 .. 한시간 전에 그리고 필요가 없다 .. 내가 .. 딱히 압박을 받을 이유가 말이다.


I am tired, physically and emotionally, and I sit down / to enjoy a cold drink, trying to make myself comfortable.
나는 피곤하다, 육체적으로 그리고 정신적으로, 그리고 나는 앉는다 .. 차가운 음료를 즐기기 위해, 내 자신을 편안히 만들면서 말이다.


But for some reason, / I can’t switch off.
하지만 무슨 이유에선지, 나는 신경을 끌 수 없다. 

                                                      ↙↖
In my mind / I go over (every decision I made).
내 맘속에 나는 내가 했던 모든 선택을 검토한다.


I wonder / what other referees will think of how I did.
나는 궁금해한다 .. 다른 심판들이 내가 했던 것에 대해 어떻게 생각할지를.


I am concerned / about having made mistakes, and the objections of the spectators are still ringing in my ears.
나는 걱정한다 .. 실수를 했던 것에 대해 말이다, 그리고 관중들의 이의가 여전히 내 귓속에 맴돈다.

                                                                                  (S)          V
I keep telling myself: “Forget the game,” “(My colleagues and I) agreed on everything,” “On the whole, I did a good job.”
 나는 내 자신에게 계속 말한다: "게임을 잊어라," 내 동료와 나는 모든 것에 동의 했어," "전반적으로, 나는 잘했어." 

                                                                              ↙↖         = concerns
And yet there are still concerns / despite (all my efforts to brush them aside).
그러나 여전히 걱정이 있다 ... 그것들을 털어 버리려는 나의 모든 노력들에데 불구하고 말이다.


① bored and irritated                   ② shocked and scared
③ touched and grateful               
④ worried and doubtful
⑤ relieved and satisfied


시합이 끝난 지 한 시간이 넘어서 내가 특별히 중압감을 느낄 필요가 없다. 나는 심신이 피곤해서 편안하게 쉬면서 차가운 음료를 즐기기 위해 앉아 있다. 그러나 어떤 이유에선지, 나는 신경을 끌 수가 없다. 마음속으로 나는 내가 내렸던 모든 결정을 검토해 본다. 나는 다른 심판들이 내가 했던 것에 대해 어떻게 생각할지 궁금하다. 내가 했던 실수가 걱정이 되고, 관중들의 이의가 여전히 나의 귓속에서 맴돌고 있다. 나는 계속 나 자신에게 말을 한다. “게임은 잊어.”, “동료들과 나는 모든 사안에 합의했어.”, “전반적으로, 나는 잘해냈어.” 그러나 아무리 걱정을 털어내려고 해도 여전히 걱정이 된다.




+ Recent posts