W: I had a bad day yesterday.
나는 어제 별로였어.
M: What happened?
무슨 일인데?
W: I got back from school and found the elevator didn't work.
나는 학교에서 돌아왔어.. 그리고 엘리베이터가 작동하지 않은걸 발견했어.
M: What did you do?
무엇을 했니?
W: I walked up to the 15th floor.
나는 15층까지 걸어올라갔어 ㅠ.ㅠ
M: Oh, I am sorry to hear that. That's a long way.
오, 유감이구나. 그건 정말 후덜덜 하게 긴데 말이야.
W: Yes, it is. Then the elevator started to work again when I got to my apartment door.
맞아, 그렇지. 그런데 ...엘리베이터가 다시 작동하기 시작했어 .. 내가 울집 아파트문에 도착했을 때 말이야.
M: What bad luck! Well, look on the bright side. You got a lot of exercise.
운이 없네! 글세, 밝은 면을 봐. 너는 많은 운동을 했잖아 ^^
M: The World Cup is just around the corner.
월드컵이 곧 다가온다.
W: That's right.
맞아
M: Which team will win?
어떤 팀이 우승할거 같아?
W: I am not sure. There are a lot of strong teams.
나는 잘 몰겟네. 강력한 팀들이 많아.
M: How about Italy? Do you think they will make it to the finals?
이탈리아는 어때? 너는 그들이 .. 결승전에 갈거라 생각하니?
W: Yes, I am sure they will make it.
응, 나는 확실해 .. 이탈리아는 결승전 갈거야.
M: Well, I just hope all the teams play well.
무튼, 나는 희망해 ...모든 팀들이 잘 하기를 말이야.
Think Positive
긍정적으로 생각해라
극복하다
This is a story about Marcus Hill. He got over his stuttering problem and won a speech contest in 2008.
= overcome 원v. stutter: 말을 더듬다.
이것은 이야기입니다 ..Marcus Hill에 관한. 그는 그의 말더듬는 문제를 극복했습니다.. 그리고 2008년에 웅변대회에서 수상했습니다.
I have stuttered since age seven. In elementary and middle school, I was unhappy.
(계속적용법) since or for 와 짝꿍
나는 말을 더듬어왔습니다... 7살이후로요. 초등학교와 중학교에서, 저는 불행했습니다.
another kids (x)
I stuttered in front of other kids a lot.
~ 앞에서
나는 말을 더듬었습니다 ... 다른 아이들 많에서 .. 많이요.
Whenever I stuttered, my schoolmates teased me.
~ 할때 마다 v. 놀리다
내가 말을 더듬을 때마다, 내 학교친구들은 나를 놀렸다.
삶의 사실
By high school, I accepted stuttering as a fact of life.
prep. ~ 로써
고등학교즈음에, 나는 말 더듬을 받아들였다 .. 내 삶의 사실로서 말이다.
After high school, I entered Valley College in L.A.
고등학교를 졸업하고, 나는 L.A. 의 Vally College 학교에 입학했다.
V1 V2
I attended a speech class and met Mr. Duane Smith there.
타동사 주의(뒤에 전치사 필요 없음)
나는 웅변수업에 참석했다 .. 그리고 Mr. Duane Smith 를 거기서 만났다.
ask + 목 + to v: ~ 하도록 요청하다, 하도록 하다. (ex. want, need, allow) + 목 + to v
On the first day, he asked 40 students to memorize every classmate's name.
첫날, 그는 40명의 학생들에게 .... 모든 급우들의 이름을 외우도록 했다.
I was good at remembering small things. I repeated everybody's name.
나는 사소한 것을 외우는 것에 능했다. 나는 모든이의 이름을 반복했다.
- Marcus Hill was unhappy because he had a stuttering problem.
Marcus Hill은 불행했다.... 왜냐면 그는 말 더듬는 문제를 가져서.
- Marcus showed everyone his good memory in Mr. Smith's First class.
Marcus는 모든이에게 보여주었다..그의 좋은 기억력을 말이다... Mr.Smith's 첫번째 수업에서.
Mr. Smith asked me, "Do you want to join the college's speech team?"
Mr. Smith는 나에게 물었다, "너 학교 웅변팀에 들고 싶니?"
I shook my head. "I have a stuttering problem. He said, "The speech team is for anybody with a pulse."
나는 머리를 저었다. "저는 말 더듬는 문제가 있어요. 그는 말했다, " 웅변팀은 맥박이 뛰는 누구든지...위한거야"
I practiced and practiced, but I still stuttered.
나는 연습하고 연습했다, 그렇지만 나는 여전히 더듬었다.
Mr. Smith encouraged me whenever I was feeling down.
Mr. Smith는 나를 격려했다 .. 내가 언제라도 기분이 안좋을 때 말이다.
And I said to myself, "I'll never give up."
그리고 나는 내 자신에게 말했다, "나는 결코 포기하지 않을거야"
At the National Public Speaking Championships, my positive thinking worked. My team won.
v. 효과가 있다.
Nationak Public 웅변대회에서, 나의 긍정적인 사고는 효과가 있었다. 우리팀이 우승했다.
Think positive, and you will be able to do anything.
긍정적으로 생각하자, 그러면 너는 어떤 것이든 할 수 있을 것이다.
목적어 to v
- Mr. Smith asked marcus to join the college's speech team.
Mr. Smith는 macus에게 ... 학교 웅변팀에 들라고 했다.
- Mr. Smith encouraged Marcus whenever he was feeling down.
Mr. Smith는 Marcus를 격려했다 ... 그가 ..기분이 나쁠때 .. 언제라도.
X에게 (자신에게) Y를 (긍정적인 메시지)
- Marcus gave himself positive messages again and again.
수여동사 X 에게 Y를
Marcus는 자신에게 ..긍정적인 메시지를 주었다.. 계속해서.
- Marcus did a good job in the speech contest.
Marcus는 웅변대회에서 잘해냈다.
- Positive thinking makes things better.
긍정적인 생각은 상황을 좋게 만든다.
나는 어제 별로였어.
M: What happened?
무슨 일인데?
W: I got back from school and found the elevator didn't work.
나는 학교에서 돌아왔어.. 그리고 엘리베이터가 작동하지 않은걸 발견했어.
M: What did you do?
무엇을 했니?
W: I walked up to the 15th floor.
나는 15층까지 걸어올라갔어 ㅠ.ㅠ
M: Oh, I am sorry to hear that. That's a long way.
오, 유감이구나. 그건 정말 후덜덜 하게 긴데 말이야.
W: Yes, it is. Then the elevator started to work again when I got to my apartment door.
맞아, 그렇지. 그런데 ...엘리베이터가 다시 작동하기 시작했어 .. 내가 울집 아파트문에 도착했을 때 말이야.
M: What bad luck! Well, look on the bright side. You got a lot of exercise.
운이 없네! 글세, 밝은 면을 봐. 너는 많은 운동을 했잖아 ^^
M: The World Cup is just around the corner.
월드컵이 곧 다가온다.
W: That's right.
맞아
M: Which team will win?
어떤 팀이 우승할거 같아?
W: I am not sure. There are a lot of strong teams.
나는 잘 몰겟네. 강력한 팀들이 많아.
M: How about Italy? Do you think they will make it to the finals?
이탈리아는 어때? 너는 그들이 .. 결승전에 갈거라 생각하니?
W: Yes, I am sure they will make it.
응, 나는 확실해 .. 이탈리아는 결승전 갈거야.
M: Well, I just hope all the teams play well.
무튼, 나는 희망해 ...모든 팀들이 잘 하기를 말이야.
Think Positive
긍정적으로 생각해라
극복하다
This is a story about Marcus Hill. He got over his stuttering problem and won a speech contest in 2008.
= overcome 원v. stutter: 말을 더듬다.
이것은 이야기입니다 ..Marcus Hill에 관한. 그는 그의 말더듬는 문제를 극복했습니다.. 그리고 2008년에 웅변대회에서 수상했습니다.
I have stuttered since age seven. In elementary and middle school, I was unhappy.
(계속적용법) since or for 와 짝꿍
나는 말을 더듬어왔습니다... 7살이후로요. 초등학교와 중학교에서, 저는 불행했습니다.
another kids (x)
I stuttered in front of other kids a lot.
~ 앞에서
나는 말을 더듬었습니다 ... 다른 아이들 많에서 .. 많이요.
Whenever I stuttered, my schoolmates teased me.
~ 할때 마다 v. 놀리다
내가 말을 더듬을 때마다, 내 학교친구들은 나를 놀렸다.
삶의 사실
By high school, I accepted stuttering as a fact of life.
prep. ~ 로써
고등학교즈음에, 나는 말 더듬을 받아들였다 .. 내 삶의 사실로서 말이다.
After high school, I entered Valley College in L.A.
고등학교를 졸업하고, 나는 L.A. 의 Vally College 학교에 입학했다.
V1 V2
I attended a speech class and met Mr. Duane Smith there.
타동사 주의(뒤에 전치사 필요 없음)
나는 웅변수업에 참석했다 .. 그리고 Mr. Duane Smith 를 거기서 만났다.
ask + 목 + to v: ~ 하도록 요청하다, 하도록 하다. (ex. want, need, allow) + 목 + to v
On the first day, he asked 40 students to memorize every classmate's name.
첫날, 그는 40명의 학생들에게 .... 모든 급우들의 이름을 외우도록 했다.
I asked her to V ex) I asked her to be quiet.
I want you to V ex) I want you to play the music.
I told her to V ex) I told her to go over there.
I advised her to V ex) I advised her to study harder.
I want you to V ex) I want you to play the music.
I told her to V ex) I told her to go over there.
I advised her to V ex) I advised her to study harder.
I was good at remembering small things. I repeated everybody's name.
나는 사소한 것을 외우는 것에 능했다. 나는 모든이의 이름을 반복했다.
- Marcus Hill was unhappy because he had a stuttering problem.
Marcus Hill은 불행했다.... 왜냐면 그는 말 더듬는 문제를 가져서.
- Marcus showed everyone his good memory in Mr. Smith's First class.
Marcus는 모든이에게 보여주었다..그의 좋은 기억력을 말이다... Mr.Smith's 첫번째 수업에서.
Mr. Smith asked me, "Do you want to join the college's speech team?"
Mr. Smith는 나에게 물었다, "너 학교 웅변팀에 들고 싶니?"
I shook my head. "I have a stuttering problem. He said, "The speech team is for anybody with a pulse."
나는 머리를 저었다. "저는 말 더듬는 문제가 있어요. 그는 말했다, " 웅변팀은 맥박이 뛰는 누구든지...위한거야"
I practiced and practiced, but I still stuttered.
나는 연습하고 연습했다, 그렇지만 나는 여전히 더듬었다.
Mr. Smith encouraged me whenever I was feeling down.
Mr. Smith는 나를 격려했다 .. 내가 언제라도 기분이 안좋을 때 말이다.
And I said to myself, "I'll never give up."
그리고 나는 내 자신에게 말했다, "나는 결코 포기하지 않을거야"
At the National Public Speaking Championships, my positive thinking worked. My team won.
v. 효과가 있다.
Nationak Public 웅변대회에서, 나의 긍정적인 사고는 효과가 있었다. 우리팀이 우승했다.
Think positive, and you will be able to do anything.
긍정적으로 생각하자, 그러면 너는 어떤 것이든 할 수 있을 것이다.
If you exercise regularly, you'll be healthy.
= Exercise regularly, and you'll be healthy.
그런다면...
If you don't go there, she will be disappointed.
= Go there, or she will be disappointed.
그렇지 않으면....
= Exercise regularly, and you'll be healthy.
그런다면...
If you don't go there, she will be disappointed.
= Go there, or she will be disappointed.
그렇지 않으면....
목적어 to v
- Mr. Smith asked marcus to join the college's speech team.
Mr. Smith는 macus에게 ... 학교 웅변팀에 들라고 했다.
- Mr. Smith encouraged Marcus whenever he was feeling down.
Mr. Smith는 Marcus를 격려했다 ... 그가 ..기분이 나쁠때 .. 언제라도.
X에게 (자신에게) Y를 (긍정적인 메시지)
- Marcus gave himself positive messages again and again.
수여동사 X 에게 Y를
Marcus는 자신에게 ..긍정적인 메시지를 주었다.. 계속해서.
- Marcus did a good job in the speech contest.
Marcus는 웅변대회에서 잘해냈다.
- Positive thinking makes things better.
긍정적인 생각은 상황을 좋게 만든다.
'For 중등 > 천재 (이) ' 카테고리의 다른 글
중학 2학년 영어 천재(이인기) 6과 - Renting a Horse (0) | 2013.06.13 |
---|---|
중학 3학년 영어 천재(이인기) 6과 - The River Rises (2) | 2013.06.13 |
중3 천재(이인기) 5과 - Ways of Appealing to the Mind (3) | 2013.06.12 |
중2 천재(이인기) 4과 - Open Your Heart (2) | 2013.06.11 |
중3 천재(이인기) 4과 - Magic Science Tricks (5) | 2013.06.10 |