V. 수용, 충족하다                                                      
Because
no plane, train or car could accommodate Sharyn’s delicate health needs, / she had no other choice but to stay home while the rest of the family attended her son’s wedding / without her.
어떠한 비행기, 기차 혹은 자동차도 수용(충족)할 수 없었기 때문에 ..Sharyn의 민감한 건강상의 요구를 말이다, 그녀는 선택의 여지가 없었다 .. 집에 머무르는 수밖에 ... 가족의 나머지는 그녀의 아들의 결혼식에 그녀없이 참석하는 동안에 말이다.


They left her with tender promises to remember all the details, to take lots and lots of pictures, and to save her some wedding cake.
그들은 그녀를 떠났다 ..애정어린 약속과 함께 ... 모든 세부사항을 기억하겠다는, 많은 사진들을 찍겠다는, 그리고 그녀에게 결혼식 케잌 조금을 남겨오겠다는 약속과말이다.


During her family’s absence, / caregivers took care of her meals and personal needs, but Sharyn couldn’t shake off (her blues and feelings of isolation).
   n. 우울(감)                      n. 고립(감)
그녀의 가족의 부재 동안에, 돌보는 사람들이 그녀의 식사와 개인적인 요구를 돌봐주었다, 그렇지만 Sharyn은 그녀의 우울함 그리고 소외의 느낌을 떨출 수가 없었다.


It wasn’t easy (finding herself apart from her family at Christmas) / and (missing the festivities of her son’s wedding).
쉬운게 아니었다 (편치 않음).. 그녀자신을 발견하는게 .. 가족과 떨어져 있는 그리고 그녀의 아들의 결혼식 행사를 놓치는 걸 발견하는게 말이다. 

                                                                           ↙↖
The hurt followed her / as surely as (the oxygen tube trailing her wheelchair).
아픔이 그녀를 따라다녔다 ... 그녀의 휠체어에 끌려오는 산소튜브 처럼 확실히 말이다.


① gloomy and lonely                 ② scared and worried
③ restless and excited                  ④ bored and indifferent
⑤ shocked and surprised


Sharyn은 주의를 요하는 그녀의 건강상의 요구를 충족해 줄 수 있는 비행기, 기차, 혹은 자동차가 없었기 때문에 그녀 없이 나머지 가족 모두가 아들의 결혼식에 참석하는 동안 집에 머무를 수밖에 없었다. 가족들은 그녀에게 결혼식의 세세한 모든 일들을 기억해 올 것이며, 아주 많은 사진을 찍어오고, 결혼식 케이크도 남겨오겠다는 애정이 깃든 약속을 하고 떠났다. 그녀의 가족이 없는 동안에 요양사들이 그녀의 식사와 개인적인 요구를 돌보아 주었지만 Sharyn은 그녀의 우울함과 소외감을 떨쳐낼 수 없었다. 크리스마스에 자신의 가족과 떨어져서 아들의 결혼식 행사에 참석하지 못하는 자신을 발견하는 것은 그녀에게 편치 않은 일이었다. 아픔은 그녀의 휠체어에 끌려오는 산소 튜브처럼 확실히 그녀를 따라다녔다.


+ Recent posts