공익광고: 효과적인 방법 (에너지 절약, 교통사고 감소)
S V ↙↖
All over the world, / public service advertising has proven to be (an effective way to promote energy saving or reduce road deaths / by encouraging the use of seat belts).
전 세계적으로, 공익광고는 증명 했습니다(증명되었습니다) ... 효과적인 방법인 것으로 .. 에너지 절약을 홍보하고 혹은 도로 사망자를 감소시키는 걸로 ... 안전벨트의 사용을 장려함으로써 말입니다.
사실: 정부가 가장 큰 광고주
S V
(A) ____________, many national governments are among the largest advertisers.
________________, 많은 정부가 가장 큰 광고주들 중에 속해 있습니다.
S V 두개만 뺀 모두
Over the last years, / the British government has consistently spent (more money) on advertising / than all but two companies in the country. = all (companies)
지난 몇년 동안에, 영국 정부는 지속적으로 많은 돈을 써왔습니다 .. 광고하는데다가 ... 모든 회사보다 많이 .. 근데 두개는 빼고 ...(두개를 제외한 모든 회사보다 많이) 영국에서 말입니다.
(+)
회사들도: 광고사용 (사회적 도전과제 다루기 위한) {!!}
S V (O) → 준/사 Rv. ~를 다루다 Prep. ~를 넘어서
Companies too are using (advertising) / to help address societal challenges / beyond (selling brands and ideas.)
회사들은 또한 광고를 사용하고 있습니다 ... 사회적인 도전과제를 다루는 걸 도우려고 말입니다 ... (단순히) 브랜드와 아이디어를 파는 것을 넘어서서 말이죠.
(S) V O O.C(Rv)
(B) ____________, (one company in the UK) help consumers reduce (their energy use) / by 41% by a campaign, which encourages consumers to wash at 30 °C / without a loss in washing results. ↘
↗ = 캠페인 ↘↗
________________, 영국에 있는 한 회사는 소비자들이 그들의 에너지 사용을 줄이도록 도와줍니다.... 41%정도 말이죠.. 캠페인을 통해서, 그것은(캠페인) 소비자들로 하여금 30도에서 세탁하도록 장려합니다 ... 세탁결과(효과)에서 손실은 없이 말입니다.
S V ↙↖
All over the world, / public service advertising has proven to be (an effective way to promote energy saving or reduce road deaths / by encouraging the use of seat belts).
전 세계적으로, 공익광고는 증명 했습니다(증명되었습니다) ... 효과적인 방법인 것으로 .. 에너지 절약을 홍보하고 혹은 도로 사망자를 감소시키는 걸로 ... 안전벨트의 사용을 장려함으로써 말입니다.
사실: 정부가 가장 큰 광고주
S V
(A) ____________, many national governments are among the largest advertisers.
________________, 많은 정부가 가장 큰 광고주들 중에 속해 있습니다.
S V 두개만 뺀 모두
Over the last years, / the British government has consistently spent (more money) on advertising / than all but two companies in the country. = all (companies)
지난 몇년 동안에, 영국 정부는 지속적으로 많은 돈을 써왔습니다 .. 광고하는데다가 ... 모든 회사보다 많이 .. 근데 두개는 빼고 ...(두개를 제외한 모든 회사보다 많이) 영국에서 말입니다.
(+)
회사들도: 광고사용 (사회적 도전과제 다루기 위한) {!!}
S V (O) → 준/사 Rv. ~를 다루다 Prep. ~를 넘어서
Companies too are using (advertising) / to help address societal challenges / beyond (selling brands and ideas.)
회사들은 또한 광고를 사용하고 있습니다 ... 사회적인 도전과제를 다루는 걸 도우려고 말입니다 ... (단순히) 브랜드와 아이디어를 파는 것을 넘어서서 말이죠.
(S) V O O.C(Rv)
(B) ____________, (one company in the UK) help consumers reduce (their energy use) / by 41% by a campaign, which encourages consumers to wash at 30 °C / without a loss in washing results. ↘
↗ = 캠페인 ↘↗
________________, 영국에 있는 한 회사는 소비자들이 그들의 에너지 사용을 줄이도록 도와줍니다.... 41%정도 말이죠.. 캠페인을 통해서, 그것은(캠페인) 소비자들로 하여금 30도에서 세탁하도록 장려합니다 ... 세탁결과(효과)에서 손실은 없이 말입니다.
(A) (B)
① In fact For example
② Otherwise However
③ Nevertheless Therefore
④ Nevertheless For example
⑤ In fact However
전 세계적으로, 공익 광고는 에너지 절약을 홍보하거나 안전벨트의 사용을 장려함으로써 교통사고를 감소시키는 효율적인 방법으로 증명되었다. 사실, 많은 정부가 가장 큰 광고주들 중에 속해있다. 지난 몇 년 동안, 영국 정부는 영국에 있는 두 개를 제외한 모든 기업보다 광고에 일관되게 더 많은 돈을 사용하고 있다. 기업들 또한 브랜드나 아이디어를 파는 것 이상으로 사회적 도전 과제를 다루기 위해 광고를 사용하고 있다. 예를 들어, 영국의 한 기업은 캠페인을 통해서 소비자들이 에너지 사용을 41% 줄이도록 도와주는데, 그 캠페인은 소비자들이 세탁 효과의 손실 없이 30℃에서 세탁하도록 권장한다.