Greg felt like a failure if he didn't receive every single point on every single assignment.
Greg는 낙제자인 것처럼 느꼈습니다 ... 만약 그가 .. 만점을 얻지 못하면 .... 모든 과제에서 말이죠.
 

A grade of 95 left him ① asking. "How did I fail to achieve 100?"
95점이라는 점수는 그에게 .. 이런 질문을 남겼죠, " 어떻게 내가 100점 맞는데 실패했을까? 
                                

Greg realized that his drive for perfectionism was putting him into a state of constant stress.

Greg는 깨달았습니다.... 그의 완벽에 대한 욕구가 그를 지속적인 스트레스로 몰아넣고 있다는 걸 말이죠.
 

He decided ②
to work on stress management. 
                   decide + to v (O): ~하는 것을 결정하다 .
그는 결심했습니다.... 스트레스 관리에 착수하도록 말이죠...


He came up with
the creative idea of ③ posting notes  everywhere with the simple message. 
                                               ↖    ↙    the creative idea = posting ~~~ .
그는 독창적인 아이디어가 떠올랐는데 .. 그건 바로 ... 쪽지를 모든 곳에 붙여놓는 것이었죠... 간단한 메시지와 함께요.


"92 is still an A."
92점은 여전히 A야


Gradually, (these simple reminder notes) allowed Greg to have a different point of view and ④ realized (that 
                                         S                     V        O           O.C1 : To V                O.C2: To V (병치)                                                             

he didn't have to be perfect at everything.)

점차적으로, 이러한 간단한 생각을 일깨워주는 메모가 Greg로 하여금 ... 다른 생각을 가질 수 있도록 해 주었고... 그리고 깨달을 수 있게 해 주었습니다.. 바로 그는 모든것에 완벽할 필요는 없다는 걸 말이죱.


He still could earn an "A" in class, but with ⑤ much less pressure.
그는 여전히 "A"를 받을 수 있었습니다.. 수업에서, 그렇지만 ... 스트레스는 덜하면서 말이죠. 

                                                                      ※ 비교급 강조: much, even, still, far, a lot  


S + allow + 사람(목적어) to V : 목적어가 ~ 할 수있도록 허락하다, ~ 하게 해 주다. 

S allowed Greg to have ~~~~ and realized ==> (to) realize or realize 

병렬이 맞아야 겠죠? 



+ Recent posts